Jak zrobić napinacz pasa klinowego

Jeśli nie jesteś pewien, jak zbudować napinacz, jest kilka dostępnych opcji. Jedną z nich jest zastosowanie wzoru na napinanie, jak opisano w przewodniku technicznym Carlisle dla przemysłowych napędów z pasem klinowym. Jeśli nie jesteś pewien, jak obliczyć właściwe naprężenie, zapoznaj się z poniższą tabelą. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może spowodować nadmierne obciążenie łożysk lub wałów napędu.

Po pierwsze, należy określić siłę rozciągającą pas. Można to zrobić za pomocą sznurka lub liniału. Następnie należy znaleźć środek rozpiętości. Następnie umieść narzędzie na środku rozpiętości i odchyl taśmę tak, aby duży o-ring znalazł się w jednej linii z pozostałymi taśmami. Po wykonaniu tej czynności odczytaj siłę ugięcia, używając małego O-ringu na skali trzpienia. Ten pomiar pomoże Ci określić prawidłowe naprężenie paska klinowego.

Proste napinacze pasków klinowych wymagają dwóch pomiarów: wartości masy i rozpiętości paska. Zwykły test kciukiem nie pozwoli uzyskać dokładnego odczytu. Jeśli użyjesz tradycyjnego testu kciukiem, napięcie paska będzie nieprawidłowe. Użycie testu kciukiem do określenia właściwego naprężenia paska klinowego może skutkować błędnymi odczytami. Zbyt ciasny lub zbyt luźny pasek może spowodować ślizganie się paska klinowego lub awarię całego układu.

Ponadto ważne jest, aby wiedzieć, jak duże napięcie jest potrzebne, aby pasek klinowy działał sprawnie. Odpowiednia siła naprężenia zapobiegnie ześlizgiwaniu się paska i utrzyma optymalny stosunek naprężenia dynamicznego 5:1. Informacje na ten temat można znaleźć w tabeli 34. Możesz również obliczyć długość taśmy wydłużającej, mnożąc luz O.C. paska w kroku 3.

Po określeniu długości paska możesz przetestować ramię napinacza, aby upewnić się, że nie chwieje się ani nie ma luzu bocznego. Działanie ramienia można sprawdzić za pomocą pręta łamanego lub narzędzia do pasków serpentynowych. Ramię napinacza powinno poruszać się płynnie w całym swoim zakresie ruchu, nie powinno się wiązać ani powodować nadmiernego tarcia. Gdy ramię napinacza i rolka znajdują się na swoim miejscu, można zdjąć pasek napędowy z rolki. Jeśli okaże się, że nie działa on prawidłowo, należy wymienić napinacz.

Przed wymianą napinacza należy upewnić się, że pasek jest prawidłowo ułożony. Wyrównanie można sprawdzić za pomocą linijki. Jeśli pasek przesuwa się o więcej niż pół cala, prawdopodobnie nie jest wystarczająco napięty. Można też kupić nowy napinacz. Uszkodzony napinacz raczej nie jest zbyt trudny do naprawienia. Może być jednak konieczna wymiana paska napędowego.

Przed zamontowaniem nowego paska klinowego należy wyregulować rozmiar pierścienia „O”. Ustaw go na 1/64 cala na każdy cal rozpiętości paska. Jeśli masz pasek 16″, ustaw go na 1/4″ na każdy cal. Następnie umieść duży pierścień „O” równomiernie pomiędzy dwoma rolkami. Na koniec włóż nowy pasek. Upewnij się, że jest on wyrównany z pasem i przebiega po właściwej ścieżce.